Річний звіт про діяльність закладу освіти

Робота колективу у 2023/2024 навчальному році була спрямована на забезпечення рівного доступу до якісної освіти, соціального захисту учасників освітнього процесу, наближення його змісту до сучасних технологій виробництва. Усі підрозділи працюють на очікуваний результат, відстежується системність у роботі педагогічного колективу, метою якого є створення умов для забезпечення всебічного розвитку здобувача освіти як особистості, його нахилів, здібностей і талантів у процесі навчання і виховання.

Підбиваючи підсумки 2023/2024 навчального року, констатуємо факт безлічі викликів, які постали перед професійною (професійно-технічною) освітою, зокрема робота в карантинних обмеженнях, в умовах воєнного стану. Проте робота закладу професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) в цілому продемонструвала гнучкість та стійкість до умов сьогодення, тому маємо безліч перемог, але водночас необхідно робити висновки та вибудовувати перспективи подальшої професійної діяльності.

Державний професійно-технічний навчальний заклад «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну» є закладом професійної (професійно-технічної) освіти третього атестаційного рівня і здійснює освітню діяльність майже 80 років, випускає конкурентоспроможних робітників будівельної галузі, професій легкої промисловості, сфери послуг, громадського харчування та загальних для всіх галузей економіки, здатних до самореалізації в новому інформаційно-освітньому середовищі. На сьогодні освітня діяльність здійснюється за 13 професіями.

Головною метою у роботі ДПТНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну» є підготовка компетентних, конкурентоспроможних фахівців для будівельної та швейної галузі, сфери послуг, громадського харчування. Сучасні вимоги ринку праці, а також робота в умовах карантину за допомогою технологій дистанційного навчання, спонукають викладачів загальноосвітньої підготовки, професійно-теоретичної підготовки, майстрів в/н досліджувати та впроваджувати нові технології, методи професійного навчання. Адже підвищення якості професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників можливе лише за умови ефективної організації навчально-виробничого процесу. Велика увага приділяється особистісно-орієнтованим та інформаційним технологіям.

Контингент учнів ДПТНЗ «Сумське ВПУ будівництва і дизайну» за звітний період складав 458 здобувача освіти та 83 слухача, які навчалися за результатами програмою перепідготовки та з 40 слухачів, що навчалися за програмами ваучер.

План прийому у 2023 році за регіональним замовленням виконано на 97%, всього було зараховано на І курс 121 особу. 

Втрата контингенту за 2023/2024 н. р. становить 18 осіб, що становить 5 % від загальної кількості здобувачів освіти за регіональним замовленням (381 особа). Основні причини відрахування: сімейні обставини – 10, втрата зв’язку інше – 8 осіб.

Освітній процес забезпечують: директор, 3 заступники директора, 1 старший майстер, 1 методист, 18 викладачів, з них професійно-теоретичної підготовки – 4 особи та загальноосвітньої підготовки – 17 осіб, 19 майстрів виробничого навчання, практичний психолог, соціальний педагог, 2 вихователі.

Кваліфікація педагогічних працівників складає: «спеціаліст вищої категорії» – 17 осіб, «спеціаліст І категорії» – 5 осіб, «спеціаліст ІІ категорії» – 2 особи, спеціаліст – 13 осіб; звання «старший викладач» – 6 осіб, звання «викладач-методист» – 1 особа, звання «керівник гуртка – методист» – 1 особа. Майстри виробничого навчання мають 14 розряд – 11 осіб, 13 розряд – 3 особи, 12 розряд – 3 особи, 11 розряд – 2 особи. Педагогічне звання «майстер виробничого навчання І категорії» – 6 осіб, «майстер виробничого навчання ІІ категорії» – 3 особи, нагрудний знак «Відмінник освіти» – 1 педагог.

У ДПТНЗ «Сумське ВПУ будівництва і дизайну» створені умови для неперервної освіти, здійснюються заходи щодо проходження курсів підвищення кваліфікації та стажування. Так, у 2023/2024 навчальному році підвищення кваліфікації пройшли 9 осіб та стажування на базі навчально-практичного центру пройшли 3 педагогічні працівники, на підприємствах – 6 осіб.

У 2023/2024 н. р. було проатестовано всього 7 педагогічних працівників – усі вони підтвердили та підвищили кваліфікаційні категорії, розряди та педагогічні звання.

Освітній та фаховий рівень педагогічних працівників відповідає предметам та професійним кваліфікаціям, за якими ведеться освітній процес.

Головна мета – підготовка компетентних, конкурентоспроможних фахівців для будівельної та швейної галузі, сфери послуг, громадського харчування. Сучасні вимоги ринку праці, а також зміни, що відбуваються в системі П(ПТ)О, спонукають викладачів професійно-теоретичного навчання, майстрів виробничого навчання досліджувати та впроваджувати нові технології, методи професійного навчання. Адже підвищення якості професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників можливе лише за умови ефективної організації навчально-виробничого процесу. Велика увага приділяється сучасним освітнім технологіям, формуванню ключових та професійних компетентностей здобувачів освіти.

Якісно та в повному обсязі виконали робочі навчальні плани та освітні програми.

Повну загальну середню освіту на даний момент здобуває 318 здобувачів освіти. З них: на 1 курсі – 118 осіб, на 2 курсі – 94 особи, на 3 курсі – 106 осіб.

За результатами моніторингу із загальноосвітньої підготовки за рік становить 6,75 (І сем. – 6,7 б., ІІ сем. – 6,8 б.).

Загальний середній бал з природничо-математичного циклу: 6,52 б. (І сем. – 6,55 б., ІІ сем. – 6,49 б.).

Загальний середній бал з суспільно-гуманітарного циклу: 6,59 б. (І сем. – 6,57 б., ІІ сем. – 6,61 б.).

Відстежується тенденція до підвищення результатів навчальних досягнень здобувачів освіти з окремих предметів. 

Щодо аналізу професійно-теоретичної підготовки за напрямами, то найвищий показник середнього балу маємо за професіями будівельного профілю – 7,63 б. Проте слід зазначити, що в порівнянні з І семестром маємо незначне зниження успішності (в середньому) – професії «Візажист, перукар (перукар-модельєр)».

Найвищий середній бал успішності за рік з предметів загальнопрофесійної підготовки з професії «Візажист, перукар (перукар-модельєр)» становить – 8,7 б., найнижчий з професії «Кравець, закрійник») – 7,13 б.

Аналіз професійно-практичної підготовки свідчить, що найвищий середній бал успішності у групі № 10 (професія «Візажист, перукар (перукар-модельєр)» – 8,03 б.; групі № 3-к (професія «Штукатур, маляр, лицювальник-плиточник») – 8,44 б.; СБ-к (професія «Столяр будівельний») – 8,05 б.

Відповідно до наказу по закладу від 01.09.2023 № 162-ОД «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2023/2024 навчальному році», з метою підвищення рівня професійної майстерності педагогічних працівників, чіткої організації освітнього процесу, удосконалення управлінської діяльності у 2023/2024 навчальному році здійснювалася систематична цілеспрямована методична робота з педагогічними кадрами з метою науково-методичного забезпечення та інформаційного супроводу освітнього процесу, організації удосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних працівників. Методична робота закладу освіти протягом 2023/2024 навчального року була практично спрямована, відзначалася інноваційністю, поєднанням індивідуальних, групових, колективних форм роботи з педагогічними працівниками; вивченням можливостей поєднання офлайн та онлайн для надання надання освітніх послуг через освітні платформи Teams, ZOOM, Meet та використання різноманітних онлайн ресурсів для надання освітніх послуг, самоосвітньої діяльності та залучення здобувачів освіти в онлайн конкурсах, олімпіадах, конференціях тощо.

Роботу педагогічного колективу під керівництвом Методичної ради закладу освіти було спрямовано на реалізацію ІІІ етапу науково-методичної проблеми «Формування ключових та професійних компетентностей здобувачів освіти в умовах сучасного освітнього середовища». Відповідно до єдиної науково-методичної проблеми кожним членом циклової та методичних комісій було обрано індивідуальну тему методичної роботи. Для педагогічних працівників закладу 27 червня 2023 року проведено тренінг «Формування ключових компетентностей». Педагогічні працівники здійснюють самоосвітню діяльність на різних освітніх платформах з метою вдосконалення цифрової та інформаційно-комунікаційної грамотності, зокрема платформи «На урок», «ЕдЕра», «Всеосвіта». Педагогічні працівники систематично підвищують цифрову грамотність на онлайн-заняттях Школи ІТ-компетентності НМЦ ПТО у Сумській області (14 осіб), а також різноманітних всеукраїнських проєктах.

Педагогічний колектив активно залучається до роботи в міжнародних, всеукраїнських, обласних науково-практичних конференціях, семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, що впливає на підвищення професійної майстерності педагога, підвищення якості освіти в закладі. Основним показником результативності педагогічної діяльності є активність та креативність усього педагогічного колективу закладу освіти. Протягом 2023/2024 навчального року педагогічний колектив активно долучався до участі в заходах всеукраїнського (43 заходи), регіонального (71 захід), міжнародного (9 заходів) рівнів, заходах НМЦ ПТО у Сумській області з метою підвищення професійної майстерності та підвищення якості освіти в закладі (53 заходи).

Робота «Формування цифрового освітнього простору в закладах професійної (професійно-технічної) освіти» нагороджена золотою медаллю за результатами виставки «Інноватика в сучасній освіті 2023». Педагогічні працівники закладу мають друковані статті у фахових виданнях.

Системна, цілеспрямована робота педагогічного та учнівського колективів увінчана досить вагомими результатами, а саме:

  • XІV Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти (ІІІ місце в ІІ етапі конкурсу В. Майборода, викладач Дарницька О. В.);

  • XХІV Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти (IIІ місце у ІV етапі конкурсу Майборода В., викладач Дарницька О. В.);

  • XXІІІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти (учасники Довгопол А., Косогорова О., викладач Косенко О. П., майстер в/н Лісовенко Т. В.;

  • Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт МАН (ІІ місце в обласному етапі Пархомчук О., викладач Шкурдода Л. О.).

  • Обласний конкурс учнівських навчальних проєктів із предметів загальноосвітньої підготовки серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти у 2023/2024 навчальному році (І місце з інформатики – Педосенко О., викладач Сухоставець О. М.; II місце з математики – Батура Д, Креслін М., викладач Тимощенко М. О.; ІІ місце з фізики – Горовий Р., викладач Лохоня М. М.; ІІІ місце з української літератури – Бугайова Є., Малоштан К., Стопченко Ю., Терещенко О., викладач Дарницька О.; ІІІ місце з англійської мови – Глущенко С., Москаленко К., Юрченко І., викладач Косенко О. П.; IІI місце з біології – Пархомчук О., викладач Ніколаєнко Т. В.; IIІ місце з географії – Завиленкова С., Майборода Д., Стопченко Ю., Викладач Федін Л. М.);

  • ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад зі спеціальних дисциплін серед учнів ЗП(ПТ)О (І місце з професії «Перукар (перукар-модельєр)» Бугайова Є., група 22, викладач Козупиця С. С., ІІ місце із професії «Кравець» Завиленкова А. М., ІІІ місце із професії «Кравець» Зубаха С., викладач Ілліна О. М.);

  • ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів серед учнів ЗП(ПТ)О (І місце з української мови та літератури Майборода В., викладач Дарницька О. В.; ІІ місце з англійської мови – Костенко А., викладач Косенко О. П., ІІ місце з хімії – Тютюнник К., викладач Ніколаєнко Т. В., ІІ місце з географії, викладач Федін Л. М., ІІІ місце з математики – Бугайова Є., викладач Тимощенко М. О.).

До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються досвідчені педагогічні працівники. За їх активної участі проходять предметні тижні, декади, предметні олімпіади, конкурси фахової майстерності, методичні засідання тощо. 

Предметні тижні були проведені на високому рівні згідно із графіком. Використання інформаційних та цифрових технологій стало важливою складовою та запорукою успіху проведених заходів. Зокрема, майстер-класи «Подарунок для кухні», «Королева кухні», «Домашній комфорт», «Створення корсету», «Малювання ескізів одягу», ейдос-кросворди, освітній бранч «Розвиток інноваційного потенціалу педагога в сучасних умовах», марафон проєктів «Мій творчий пошук у професії», виставка юного дизайнера «Творча пропозиція», відео-фотосет «Теоретичне навчання перукарів», майстер-класи «Жіноча стрижка», «Кейк-попси із бісквіту», створено відеоролики «Від ідеї до образу», «Брови вирішують усе», виховний захід «Свято українського борщу, майстер-клас створення робочого контенту для сторінки весільного стиліста, мотиваційний захід «Світові амбасадори перукарського мистецтва», профорієнтаційний захід «Майстер-класи з професій» для учнів 9-х класів, позакласні заходи «Шевченко очима сучасників», «Живе під сонцем любові Шевченкова весна», виховна година «Толерантність – це мистецтво жити», інтелектуальна гра «Кращий знавець англійської мови», географічна розминка (вікторина) з теми «Українська держава і територія держави України», віртуальна подорож до країн Океанії «Країни Океанії – регіон екзотичного туризму» тощо.

Із метою поповнення психолого-педагогічних знань, підвищення морального рівня, професійної та ділової кваліфікації, методичної майстерності комісіями організовувалися такі заходи:

  • заслуховування та обговорення доповідей щодо роботи над індивідуальними методичними темами;

  • ознайомлення з періодичною пресою, психолого-педагогічною, фаховою літературою;

  • вивчення та запровадження нових цифрових технологій;

  • проведення позаурочних заходів;

  • проведення та обговорення відкритих уроків.

Систематично оформлюється та висвітлюється інформація на сайті закладу (http://vpu6.sumy.ua), у віртуальному методичному кабінеті.

Згідно з планом роботи проводились інструктивно-методичні наради, на яких висвітлюються найбільш важливі питання.

Відповідно до плану проведені всі позанавчальні виховні заходи, спрямовані на національно-патріотичне, громадянське, морально-правове, превентивне, художньо-естетичне, екологічне, трудове, фізичне виховання, формування здорового способу життя, розвиток учнівського самоврядування та сприяння творчому розвитку особистості.

Відповідно до Програми національно-патріотичного виховання збільшена кількість виховних, просвітницьких та роз’яснювальних заходів. Налагоджена співпраця з Навчально-методичним центром цивільного захисту та безпеки життєдіяльності у Сумській області, Сумським міським територіальним центром комплектування та соціальної політики, Асоціацією саперів України, Добровольчим формуванням територіальної громади м. Суми.

Протягом навчального року здобувачі освіти були залучені до всеукраїнских акцій, конкурсів, флешмобів, челенджів, а саме: флешмоб до Дня Соборності України, до Дня фізичної культури та спорту, челенджі до Дня вишиванки, до Всесвітнього Дня землі «Молодь Сумщини за чисте довкілля», до Міжнародного Дня толерантності, обласна акція «Підтримуємо Героїв», Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху, Всеукраїнська акція «16 днів проти насилля», Всеукраїнська патріотична руханки онлайн до міжнародного Дня руху заради здоров’я та інші.

Здобувачі освіти та педагогічні працівники взяли активну участь у різноманітних міжнародних проектах, всеукраїнських та обласних заходах, а саме:

– у жовтні 2023 року завершено участь у проекті Teens Skills-up Club, що координується командою Education USA Ukraine; 10-місячна програма тренінгових занять направлена на розвиток лідерських якостей та формування універсальних непрофесійних наскрізних навичок; 20 здобувачів освіти отримали відповідні сертифікати;

участь у міжнародному проекті зі сприяння розвитку молодіжного соціального підприємництва та практичних навичок управління кар’єрою StudBizEU в рамках проєкту «Fostering Youth Social Entrepreneurship and Practical Career Management Skills in Ukraine, Moldova, Georgia and Armenia through the Innovative Social Student Companies (SSC) Approach», що реалізується в Україні School of ME у партнерстві з СhildFund Deutschland e.V. за фінансової підтримки Європейського Союзу. 18 квітня на базі закладу для здобувачів освіти за професією «кравець, закрійник» (гр.11) відбувся одноденний воркшоп за участі тренерів School Business Social INCUBATOR молодіжного центру ГО «Центр громадської активності «Перемога» м. Олександрія Кіровоградськоі області, учні отримали відповідні сертифікати;

диплом ІІ ступеня за перемогу в конкурсі есе «Доброчесність у навчанні: дотримуватися не можна порушувати» в межах VІІ міжнародної науково-практичної конференції здобувачів освіти «Академічна культура дослідника в освітньому процесі» (Недолужко Олеся , гр. 30, викладач Дарницька О. В., відзначена подякою за сприяння розвитку студентської науки та за підготовку переможця);

– участь у ІІ Всеукраїнському літературно-мистецькому конкурсі «Присвячую Тичині!», конкурсна робота – вірш «За мотивами Павла Тичини» (здобувач освіти Довгопол А., гр. 10, майстер виробничого навчання Лісовенко Т. В.; результати конкурсу будуть оголошені з 15.08.2024);

– участь у ІІІ Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості «Безпека в житті – життя у безпеці», конкурсна робота – вірш «Найцінніший скарб» (здобувач освіти Довгопол А., гр. 10, майстер виробничого навчання Лісовенко Т. В.; результати конкурсу будуть оголошені з 01.07.2024);

– участь у поетичному проекті «Голос нескореної Сумщини» (здобувач освіти Довгопол А., гр. 10, майстер виробничого навчання Лісовенко Т. В.; результати конкурсу будуть оголошені з 01.07.2024);

Подяка за популяризацію української пісні, благодійність та за участь у Благодійному Фестивалі патріотичної пісні «Від серця до серця» на честь перемоги у Конотопській битві 1659 року (Майборода В., гр. 30, керівник гуртка художньої самодіяльності Бершова І. В.);

– участь у конкурсі «Мотивація нескорених 2.0» за темою «Імпульси освіти: конкурс креативних презентацій українських освітніх закладів» (Майборода В., гр. 30, керівник гуртка художньої самодіяльності Бершова І. В., результати конкурсу будуть оголошені з 01.07.2024);

Подяка за активну участь у роботі школи обдарованої учнівської молоді «Інтелект» (Пархомчук О., гр. 11)

– участь у серії воркшопів «Молодь 2035» (для цільових груп соціальних підприємців та представників учнівського самоврядування), розроблених Міністерством молоді та спорту України спільно з Радою з молодіжних питань при Президентові України. Мета проведення воркшопів – аналіз діл в різних сферах молодіжної політики та напрацювання проекту Концепції Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2026-2030 роки (14 та 30 червня 2024 року);

– участь членів гуртка Театр мод «Галатея» у Всеукраїнському конкурсі Fashion Globus Ukraine «Прорив легкої промисловості» з колекцією одягу «На межі», відзнака Громадської організації ВАПП Всеукраїнського конкурсу «Прорив легкої промисловості» колекція «На межі» за творчий пошук, збереження національних традицій та сучасний погляд на наше історичне минуле, зачарування Україною у номінації «Незламні»;

– участь членів гуртка  Театру мод «Галатея» у ХХІV Міжнародному конкурсі молодих дизайнерів-модельєрів  «Печерські каштани»;

– участь членів гуртка «Beauty maker» в онлайн марафоні для візажистів «Тренди макіяжу 2024»;

участь у пілотному проєкті «Створення Цифрових навчальних центрів (SPILNO DLC) та надання послуг з психосоціальної підтримки для дітей та молоді» за підтримки Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», Асоціації інноваційної та цифрової освіти та Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ): практичний психолог Біловол Л. В. проводить навчальні тренінги для здобувачів освіти за програмою «Я підтримую друзів» та тренінгів для батьків й опікунів за програмою «Батьківство без стресу»;

– участь у квітневих Європейських STEM: «STEM-тиждень – 2024» у рамках фестивалю «STEM-весна – 2024»;

Диплом лауреата в номінації «ЗА ПРОФЕСІОНАЛІЗМ» за участь у Всеукраїнському конкурсі творчих робіт на тему «Збережи та віднови свої позитивні емоції, почуття та психічні стани» з нагоди Всесвітнього дня здоровʼя та Всеукраїнського дня психолога (практичний психолог Лариса Біловол).

Здійснюється відповідна робота з превентивного та правового виховання. Робота щодо профілактики злочинності та правопорушень скоординована із залученням співробітників служби у справах дітей, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, ювенальної превенції поліції. Регулярно ведеться профілактична робота зі здобувачами освіти, які потребують підвищеної педагогічної уваги. На внутрішньому обліку по закладу перебуває 1 особа, за звітний період здобувачами освіти злочини не скоєні.

Виконано всі заходи, спрямовані на забезпечення повноцінного навчання, всебічного розвитку і виховання та соціального захисту здобувачів освіти пільгових категорій. Ця робота скоординована відповідними нормативно-правовими документами, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства та безпосередньо з питань соціального захисту дітей. Так у 2023/2024 н. р. навчалися здобувачі освіти таких пільгових категорій: діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування – 13, здобувачі освіти з особливими освітніми потребами – 6, із малозабезпечених родин – 6, мають статус внутрішньо-переміщених осіб – 35, батьки яких мають статус учасника бойових дій – 26, які потерпіли внаслідок чорнобильської катастрофи – 0, із неповних сімей – 65, із багатодітних родин – 41.

Розмір стипендії для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування станом на 01.01.2024 – 4794, 00; для осіб із їх числа – 4542,00 грн.

Була надана матеріальна допомога здобувачам освіти з числа дітей сиріт на літературу на загальну суму 63 742, 50 грн. Матеріальна допомога здобувачам освіти інших пільгових категорій на загальну суму 26 250, 00 грн.; матеріальне заохочення на загальну суму 106 400,00 грн

Станом на 01.09.2023 у гуртожитку проживало 155 здобувачів освіти та 111 сторонніх осіб.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 27.09.2022 №374 у гуртожитку закладу  визначені приміщення для безоплатного тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб із максимальною кількістю місць для розміщення 60 осіб Станом на 01.07.2024 проживає 24 внутрішньо переміщених осіб (загалом з  лютого 2022 року було розміщено 133 внутрішньо переміщених осіб).

У 2023/2024 н.р. у гуртожитку для покращення житлово – побутових умов було проведено ремонтні роботи на загальну суму 418 622 грн, а саме: заміна вікон на металопластикові (13 шт. на суму 247 937,50 грн.), заміна міжкімнатних дверей (9 шт. на суму 52 650 грн.), встановлено нові меблі (суму 118 035 грн.), відремонтовано укриття (на суму  23 338 грн.). Завдяки співпраці з благодійними організаціями та їх фінансової допомоги в розмірі 632 153 грн придбано обладнання: пральні машини (2 шт.), мікрохвильові печі (3 шт.), ліжка (30 шт.), розкладачки (50 шт.), спальні мішки (100 шт.), матраци (150 шт.), комплекти постільної білизни (70 шт.), подушки (70 шт.), ковдри (70 шт.).

У закладі створені необхідні умови для організації раціонального, повноцінного та якісного харчування здобувачів освіти відповідно до вимог чинного законодавства. У зв’язку зі змішаною формою навчання в основному здійснювалося харчування лише пільгових категорій.

Бібліотека розташована на першому поверсі гуртожитку та працює згідно з графіком роботи. Бібліотечний фонд станом на 01.01.2024 року – 16348 примірників, із них: підручники – 8165 шт., довідникова література – 452 шт., художня література – 7424 шт., інша література – 307 шт.

З 01.09.2023 організована робота семи гуртків та спортивних секцій, а саме: «Художня самодіяльність» (керівник Бершова І. В., 37 здобувачів освіти), «Школа успіху» (керівник Бихова Д. Ю., 17 здобувачів освіти), «Юний патріот» (керівник Тимощенко М. О., 16 здобувачів освіти), Театр мод «Галатея» (керівник Румянцева Л. М., 17 здобувачів освіти), гурток основ макіяжу «Beautymaker» (керівник Семенова Н. В., 18 здобувачів освіти), секція «Настільний теніс, волейбол» (керівник Зеленін М. П., 20 здобувачів освіти), гурток «Брендинг. Айдентика» (керівник Шаталов В. В., 15 здобувачів освіти). Усього до гуртків залучено 140 здобувачів освіти.

Фінансово-господарська діяльність постійно тримається на контролі.  За звітний період систематично здійснювалась виплата заробітної плати та стипендіального забезпечення, відсутня кредиторська та дебіторська заборгованість за спожиті енергоносії та комунальні послуги. Вчасно проводиться інвентаризація майна та матеріальних цінностей згідно з чинним законодавством. 

Надходження коштів загального фонду у 2023 році становили 23336,0 тис. грн., які були спрямовані на наступні виплати. Заробітна плата та нарахування на неї склали 16476,0 тис. грн., виплата стипендії – 3892,8 тис. грн, оплата комунальних послуг – 2044,9 тис. грн., інші виплати – 922,3 тис. грн.

Надходження від платного навчання за 2023/2024 навчальний рік склали 2807,0 тис. грн.

Прибуток, що залишається у розпорядженні ВПУ від спеціального фонду, спрямовується на покриття перевищення загальної суми видатків закладу над встановленими обсягами бюджетних асигнувань. Надходження коштів спеціального фонду у 2023 році становили 2592,4 тис. грн., які в першу чергу були спрямовані на покриття потреби в коштах на заробітну плату працівників (з нарахуваннями), матеріальне забезпечення здобувачів освіти із числа дітей-сиріт, які залишилися без піклування батьків, оплату витрат на укріплення матеріально-технічної бази закладу та комунальних послуг.

Кошторисні призначення на 2024 становлять: по загальному фонду – 25759,3 тис. грн.

  • заробітна плата та нарахування на неї – 19487,8 тис. грн.

  • виплата стипендії – 3221,0 тис. грн.

  • оплату комунальних послуг – 2279,3 тис. грн.

  • інші виплати – 771,2 тис. грн.

по спеціальному – 2972,1 тис. грн.

  • заробітна плата та нарахування на неї – 1132,2 тис. грн.

  • оплату комунальних послуг – 1155,0 тис. грн.

  • інші виплати – 684,9 тис. грн.

У 2023/24 навчальному році проведено осучаснення матеріально-технічної бази ДПТНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну», а саме:

– отримано генератори:

  1. Від Агентства стратегічних резервів на суму 400,0 тис. грн.;

  2. Від GIZ (Німеччина) на суму 385,0 тис. грн.;

  3. Від Департаменту освіти і науки на суму 46,5 тис. грн.;

  4. Від благодійного фонду «5 Перон України» на суму 9,0 тис. грн.;

– в майстерню перукарів №1 придбано обладнання на суму 19,5 тис. грн.;

– від громадської організації «Міжнародна фундація розвитку» отримано: інтерактивну панель – 125,84 тис. грн., інтерактивну дошку – 46 тис. грн.; ноутбуки (4 шт.) – 71,04 тис. грн.;

– в лабораторію кухарів придбано обладнання на суму 129,8 тис. грн.;

– у майстерню електродугового ручного зварювання, майстерню штукатурів, лицювальників-плиточників, майстерню-лабораторію малярів та майстерню мулярів придбано ручного електроінструменту на суму 178,3 тис. грн.;

– придбано жалюзі навчальні кабінети у кількості 30 штук на суму 52,4 тис. грн.;

– за сприяння Фундації Олени Зеленської для здобувачів освіти пільгових категорій отримано 50 ноутбуків на суму 922,65 тис. грн.

Під моїм керівництвом проводиться значна робота щодо зміцнення матеріально-технічної бази кабінетів, загальноосвітньої, професійно-теоретичної підготовки та навчальних майстерень, їх комплексно-методичне забезпечення.

У закладі проведено ремонтні будівельні роботи, а саме:

– виконано ремонт кабінету хімії (№ 21) на суму 68,5 тис. грн. та придбано меблів на суму 47,7 тис грн.;

– виконано ремонт навчально-методичного кабінету (№ 6) на суму 71,6 тис грн.;

– виконано ремонт приміщень найпростішого укриття (підвальне приміщення, площа 28,9 м кв.) на суму 11,85 тис. грн.;

– виконано утеплення фасаду майстерні перукарів у будівлі гуртожитку закладу на суму 50,0 грн.;

– виконано ремонт вхідної групи громадсько-побутового корпусу на суму 37,5 тис. грн.

У закладі проводиться постійний контроль та певна робота за дотриманням правил охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу.

У наявності є всі необхідні інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності, які були за наказом переглянуті в цьому році. Систематично проводяться відповідні інструктажі з працівниками та здобувачами освіти закладу.

Кабінет «Охорони праці» обладнаний необхідними засобами навчання. В кабінеті ведеться постійна робота з комплектації зонованих полиць «Класу безпеки» та проводяться заходи щодо попередження травмування, нещасних випадків, надзвичайних ситуацій, безпечної поведінки на дорозі, попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів, з питань хімічної, радіаційної небезпеки та надання домедичної допомоги.

Відповідальні особи з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності закладу постійно співпрацюють з Головним та Районним управліннями ДСНС України в Сумській області, громадською організацією «Асоціація саперів України», Товариством Червоного Хреста України, Головним управлінням Національної поліції у Сумській області. Представники цих організацій постійно залучаються до проведення навчально-виховних заходів у нашому закладі.

Основними векторами діяльності ДПТНЗ «Сумське ВПУ будівництва і дизайну» визначити:

  • формування сучасного освітнього середовища закладу;

  • консолідація зусиль освітньої практики та соціального партнерства в напрямку підготовки конкурентоздатного кваліфікованого робітника;

  • формування soft-skills та hard-skills, удосконалення цифрових компетентностей здобувачів освіти;

  • зміцнення матеріально-технічної та навчально-методичної бази закладу освіти;

  • здійснення моніторингових досліджень щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

  • використання маркетингових комунікацій з метою якісного позиціонування ЗП(ПТ)О на ринку освітніх послуг;

  • створення рівного доступу до здобуття П(ПТ)О;

  • розширення спектру надання професійних кваліфікацій;

  • відкриття нових професій.